07-12-2007

Де правди шукати ?

„Ніщо не потребує стільки мудрості та розуму, як визначення тієї частини, яку в підданих забирають, і тієї, котру залишають їм”, - писав свого часу видатний французький письменник-просвітитель Шарль Монтеск’є. Однак і сьогодні пошуки оптимальних механізмів оподаткування ще тривають, нерідко породжуючи конфлікт інтересів між платниками податків та органами державної податкової служби. В структурі Глухівської МДПІ вирішення спірних питань покладено на сектор апеляцій, основним завданням якого є розгляд скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги тощо.
Так, за 11 місяців 2007 року до сектору апеляцій зі скаргами звернулось 10 платників податків (6 юридичних та 4 фізичні особи), які оскаржили 19 податкових повідомлень-рішень на суму 896,01 тис. грн. Варто відзначити, що 71,5 % зазначеної суми оскаржували фізичні особи, а 28,5 % – юридичні.
За результатами розгляду – 1 податкове повідомлення-рішення на суму 61,32 тис. грн. скасовано повністю. Частково скасовано 3 податкових повідомлення-рішення на суму 111,93 тис. грн. Крім того, за результатами розгляду скарг платників податків суми 3-х податкових повідомлень-рішень було збільшено на 199,64 тис. грн. В більшості випадків результат розгляду скарги залежить від мотивів її подання. Так, наприклад платник податків, умовно назвемо його „Т”, подав скаргу лише з метою відтягування строків сплати податків, без чіткого обґрунтування причин незгоди. І результатом розгляду скарги, після проведення додаткової перевірки, стало донарахування платнику податків 198,78 тис. грн. податкових зобов'язань. Натомість, обґрунтованість своїх вимог дозволила іншому платнику податків, назвемо його „К”, зменшити суму своїх податкових зобов'язань на 171,29 тис. грн. Тож, чітке, обґрунтоване та послідовне викладення вимог скаржника, при обов’язковій наявності економічної складової, є тим фактором який може збільшити шанси платника податків на задоволення його скарги.

Л.А. Єременко
Завідувач сектором апеляцій Глухівської МДПІ