28-12-2007

Узагальнена інформація по Сумській МДПІ про розгляд звернень громадян та скарг платників податків в 2007 році.

Відповідно до Програми дій щодо формування позитивного іміджу Державної податкової служби України “Партнерство заради добробуту”, одним з головних завдань у роботі з платниками податків є створення таких партнерських взаємовідносин, які б стали наріжним каменем у процесі утвердження і реалізації Конституційних прав і свобод громадян та побудові правової держави. Зараз, як ніколи у нас, є унікальний шанс повернути людям віру у справедливість та єдине її джерело – закон.
Для цього організована робота зі зверненнями громадян, а також здійснення системного аналізу та узагальнення результатів розгляду звернень громадян до органів державної податкової служби.
Такі підходи дають можливість своєчасно виявляти найбільш гострі, суспільно значущі проблеми та попереджувати виникнення суспільних конфліктних ситуацій.
Упродовж 2007 року на розгляд до Сумської МДПІ надійшло 33 звернення від громадян, із яких 11 письмових та 22 звернень через громадську приймальню.
З письмовими зверненнями до Сумської МДПІ звернулося 11 громадян, 5 – жителі Лебединського району 3 – Сумського, та 3 звернення надійшло від жителів Білопільського району.
Через правоохоронні органи, а також повторних звернень та скарг не надходило.
Що стосується звернень, які потребують особливого розгляду – надійшло 1 звернення від народного депутата, відповідь надана в порядку та терміни визначені законодавством.
На особистий прийом через громадську приймальню звернулося 22 громадян.
Всі вони надійшли в формі запитів з проханням надати роз’яснення.

Право на скаргу

Оподаткування - то перетин двох позицій: приватних інтересів платника та його обов’язків перед суспільством. Коли ці площини перехрещуються, іноді виникають непорозуміння. Про один із механізмів розв’язання цього діалектичного протиріччя розповідає завідувач сектору апеляцій Сумської МДПІ Зівако Сергій Григорович.
- Зростання соціальної відповідальності платників податків - позитивна тенденція сьогодення. ЇЇ наслідок - рівень добровільної сплати податків. Так 95% надходжень до Зведеного бюджету є добровільною сплатою. Проте ці відсотки не свідчать про повний “штиль” і безпроблемність у податковій галузі. Як і в кожному цивілізованому суспільстві, усі суб’єкти правовідносин мають право оскаржити дії та рішення іншого суб’єкта, у тому числі державного органу.
В Сумській МДПІ діє відокремлений підрозділ, основною функцією якого є захист прав та законних інтересів платників податків при оскарженні ними рішень органів державної податкової служби.
За січень–грудень 2007 року до Сумської МДПІ надійшло 20 первинних скарг платників податків, що на 4 скарги більше в порівнянні з минулим роком. Кількість оскаржуваних повідомлень - рішень зменшилась із 32 до 31.
Усього з початку року сектором апеляцій Сумської МДПІ було розглянуто, з урахуванням перехідного залишку 2006 року 17 первинних скарг на 32 податкових повідомлення-рішення, у тому числі 3 скарги на 15 податкових повідомлень-рішень (рішень) перехідного залишку 2006 року.
За процедурою адміністративного оскарження на первинному рівні протягом січня-грудня року податкові повідомлення рішення повністю не скасовувалися. За результатами розгляду первинних скарг скасовано частково 4 податкових повідомлень-рішень або 12,5% від розглянутих.
Всього в січні – грудні 2007 року сектором апеляцій Сумської МДПІ із розглянутих 32 податкових повідомлень - рішень скасовано частково 4, що становить 12,5% на суму 25,5 тис. грн.
Необхідно відзначити, що якщо в 2006 році основною причиною оскарження була об’єктивна можливість платника податків шляхом адміністративного оскарження відтягнути узгодження податкових зобов’язань та їх сплату (про це свідчить, що переважну більшість скарг було залишено без задоволення) то за 2007 рік зросла кількість обґрунтованих скарг платників податків.